Afinele – fructele lunii

Date nutritionale despre afine

O cană de afine conține:

  • Calorii: 84 kcal
  • Grăsime: 0,5 g
  • Carbohidrații: 21,4 g
  • Proteine​​: 1.1 g
  • Fibre: 3,6 g
  • Indicele glicemic (GI): scăzut (sub 55)

Afinele sunt o mare sursă de fibre, o sursă bună de vitamine antioxidante C, E și mangan – un mineral care ajută la activarea multor enzime metabolice importante în corpul tău. În plus, fructe de pădure sunt pline de fitonutrienți puternici numite antocianidine, care sunt antioxidanți puternici (și dau fructelor de pădure nuanța albăstrui-violet). Tot ele sporesc, de asemenea, efectele de vitaminei C.

Există unele dovezi că pe măsură ce fructele se coc capacitatea antioxidantă a afinelor crește. Boabele se pot păstra timp de câteva zile în frigider, dar cel mai bine e să fie consumate în termen de câteva zile, deoarece acestea sunt delicate. Poți congela afinele rămase, deoarece pot fi adăugate în sucurile de fructe (alături de banane, pere, piersici sau caise) sau în aluaturile prăjiturilor preferate.

Cateva modalitati de a include mai multe afine in dieta ta

  • Adaugă-le în sucurile de fructe sau la micul dejun alături de fulgiă de ovăz, cereale, iaurt sau chiar în salate
  • Folosește-le în rețetele de îngheșată de casă dacă sunt deja congelate
  • Atunci când se faci budincă de orez, afinele pot înlocui stafidele (adăugă-le înspre final)
  • Adaugă afine în ceaiul rece, sau prepară o băutură simplă cu afine, apă minerală și lămâie

Sursă: Healthcastle.com

Wordpress SEO Plugin by SEOPressor