Nota asupra nutritiei: cerealele integrale – cum sa le alegem, cum sa le folosim

Consiliul „ Whole Grains” este într-o misiune în scopul de a elucida confuziile create în jurul cerealelor integrale şi de a ajuta oamenii sa adauge mai mulţi nutrienţi bogaţi în carbohidraţi în dietele lor.

Încurajaţi ca cel puţin jumătate din cerealele folosite folosite în alimentaţie să fie integrale, cumpărătorii confundă adesea produsele etichetate „multigrain” cu cele „whole grain” –integrale.

Cereale integrale înseamnă că cerealele sunt întregi, adică includ tărâţe,germeni şi endosperm. Cerealele integrale aduc un număr important de compuşi fitochimici cu rol de apărare împotriva bolilor şi sunt o sursă importantă de fibre, vitamina B, E, magneziu şi fier.

Cerealele fine sau „albe” , au fost „albite” datorită procesului de îndepartare a tărâţelor şi germenilor (mugurilor) , care de asemenea, îndepărtează o bună parte din nutrienţi.

Consumând o varietate de cereale integrale în fiecare zi, poţi reduce riscul bolilor cardio vasculare, atacurilor cerebrale, diabetului şi anumitor tipuri de cancer. De asemenea, aceste cereale au un rol în controlul greutăţii datorită conţinutului crescut de fibre.

Oricum, cerealele integrale şi fibrele nu sunt acelaşi lucru. Cerealele integrale provin din multe tipuri de cereale: grâu, ovăz, orez, orz, și quinoa; și conținutul lor de fibre variază în funcție de proporțiile de tărâțe, germeni, și endosperm.

Unele cereale integrale, cum ar fi orezul brun, nu sunt neapărat o sursă bună de fibre, dar reprezintă importante beneficii pentru sănătate.

De asemenea, există unele alimente care sunt o sursă excelentă de fibre, cum ar fi tărâţele, care nu conțin cereale integrale.

Este important să se includă atât cereale integrale cât şi fibrele, ca parte a unei diete sănătoase şi echilibrate, deoarece ambele conţin vitamine esenţiale, minerale si substanţe nutritive importante pentru o sănătate optimă.

UTILIZAREA cerealelor integrale

Atunci când cauţi produsele din cereale integrale, scanează lista de ingrediente de pe ambalaj atunci când este înscrisă. Caută cuvintele “întreg/integral”, plus tipul de cereale, cum ar fi “de grâu” sau “ovăz întreg/integral.”
Caută ștampila care autorizează cerealele integrale.

Iată câteva modalități ușoare pentru a obține cereale integrale în fiecare zi:

Atunci când coaceți sau gătiţi, înlocuiţi jumătate din făina albă cu făină de cereale integrale pentru a face brioşe, biscuiţi, clătite sau vafe.

Pregătiți musaca, friptură, chiftele cu pesmet din cereale integrale.

Incercaţi să consumaţi cereale integrale la micul dejun. Consumaţi pâine cu făină de cereale integrale listat ca primul ingredient.

Popcornul scăzut în grăsime, biscuiţii din cereale integrale sau covrigeii sunt foarte bune ca gustări.

Sursa: silive.com

Wordpress SEO Plugin by SEOPressor